Ir o contido principal

A Xunta adquire dúas obras de Urbano Lugrís para a futura sala do artista non Museo Massó

Ou director xeral de Cultura, Anxo M. Lorenzo, presentou hoxe as novas adquisicións do Museo Massó de Bueu: dúas obras do artista Urbano Lugrís. A Xunta de Galicia vén de adquirir vos debuxos A arca de Noé e Veleiro, “dúas pezas en moi bo estado de conservación que se sumarán a outras pezas de Lugrís xa existente non museo”, salientou Anxo M. Lorenzo.

Ambas as obras encaixan na colección do Museo Massó polo lugar que ocupa este autor nos seus contidos e pola súa estreita vinculación coa familia Massó, así como polo propio valor intrínseco dás pezas dun dous autores máis senlleiros de Galicia, nas que reflicte a súa particular iconografía do mundo dá navegación, “ou que lle outorga diferentes lecturas dentro do discurso do museo”, puntualizou ou director xeral acompañado pola directora do museo, Covadonga López.

A arca de Noé e Veleiro “poden relacionarse coa serie de maquetas que representan a historia dá navegación e que ilustran ou Políptico dá Navegación”, afirmou durante a rolda de prensa Anxo M. Lorenzo. Esta obra foi realizada por Lugrís non ano 1944 por encargo de José Mª Massó. Trátase dunha pintura executada sobre 36 pezas de cerámica, a modo de azulexos, encaixadas nunha estrutura e marco de madeira cun tríptico non centro. Nel faise un percorrido pola historia dá construción naval.

Unha ampla colección de Lugrís

Non Museo Massó consérvanse vos seis lenzos do comedor dás empregadas, a serie completa de bosquexos que realizou Lugrís para ou proxecto dá capela dúas Santos Reis, anuarios de Vigo e libros como As paisaxes iluminadas, con portadas e ilustracións dá súa autoría.

Ou centro museístico tamén alberga nas súas salas unha carta de Lugrís dirixida a Antonio Massó e unha fotografía tomada en Vigo, diante do edificio dá empresa e en compañía con Fernado Massó. Todas estas obras e documentos pertenceron ou teñen a súa orixe a partir dá iniciativa dá familia Massó.

Con lestes dous novos bosquexos, ademais dá adquisición non 2018 dun debuxo para a publicidade de Pescanova e varias doazóns realizadas pola familia Massó, a Consellería de Cultura, Educación, FP e Universidades quere “completar ou relato dá futura sala dá exposición permanente dedicada a Urbano Lugrís”, concluíu ou director xeral de Cultura. Esta sala será unha realidade cando conclúan, ou próximo verán, vos traballos de ampliación do museo que a Xunta está a acometer cun investimento de 1,1 M€.