17 de novembro do 2020 Celebración do Día Internacional do Patrimonio Mundial nos museos

Páxinas do
Páxinas do "British marinae algae"

Os museos conmemoraron esta data con diversas actividades de promoción do patrimonio.

Cada 16 de novembro celébrase o Día Internacional do Patrimonio Mundial e moitos museos súmanse á celebración con actividades especiais. É o caso dos museos xestionados pola Consellería de Cultura, Educación e Universidade, que amosaron nas redes sociais as súas coleccións ou os seus traballos relacionados co patrimonio cultural e natural. Esta efeméride conmemora a firma en París, nesta mesma data do ano 1972, da Convención sobre Patrimonio Mundial Cultural e Natural, onde sentaban as bases para desenvolver este tipo de protección, ligando o concepto de conservación da natureza coa preservación dos sitios culturais.

A partir desta unión da protección da natureza coa conservación dos sitios culturais, o Museo Arqueolóxico Provincial de Ourense realizou unha serie de actividades relacionadas co Conxunto Arqueolóxico-Natural de Santomé, un xacemento vencellado á investigación do museo, no que converxen os valores históricos e naturais. Por unha banda, un xacemento arqueolóxico cun castro galaicorromano e, por outra, o patrimonio natural amosa a vexetación característica da “hoya ourensá". Os primeiros visitantes da exposición "Escolma de escultura", na Sala San Francisco, foron agasallados co catálogo Santomé. Conxunto Arqueolóxico Natural e co libro Conxunto arqueolóxico-natural de Santomé. Guía da natureza. Para saber máis, preme sobre esta ligazón.

Pola súa parte, o Museo Massó de Bueu realizou a presentación no seu blog do magnífico herbario didáctico de algas mariñas, British marinae algae, que a Consellería adquiriu este ano para o museo. Realizado por unha naturalista británica, trátase dun delicado e exquisito traballo de catalogación, recompilación e conservación das 60 diferentes especies de algas que no século XIX formaban parte do ecosistema do océano Atlántico. Pódese ver o vídeo aquí.

O Museo das Peregrinacións e de Santiago presentou nas redes sociais o gravado titulado Iago e galo. Representa un Santiago peregrino con todos os seus atributos acompañado por un galo, que fai referencia a un dos milagres e lendas atribuídos a Santiago, polo que os valores da tradición oral e popular estarían simbolizados na ave representada nesta lámina.

As características que impregnan este gravado como a cultura popular, a orixinalidade artística e o transvasamento de información dun continente ao outro (foi realizado na Arxentina) fano especialmente apto para o lema Patrimonio local, patrimonio universal. Para saber por que é o escollido para este día, preme sobre a ligazón.

Con motivo do Día do Patrimonio, o Museo do Viño de Galicia destacou unha excepcional peza do museo: a lagareta ambulante ou prensa móbil. Así, entre os días 15 e 22 de novembro ofrécese unha explicación en profundidade da peza situada no lagar do museo. Tamén dende o 16 a información está nas redes sociais, por exemplo, no seu Facebook.

Ademais de coñecer a importancia da lagareta na zona do Ribeiro e o seu funcionamento, é unha oportunidade para coñecer as labores de documentación e restauración vinculadas a un correcto trato do patrimonio e recordar así a necesidade da súa preservación.

Pola súa banda, o Museo Etnolóxico de Ribadavia salientou a importancia do patrimonio vinculado aos medios de comunicación como unha maneira de entender mellor a sociedade do pasado. Utilizando as novas redes que definen as relacións sociais do noso presente, achegaron os antecedentes da tarxetas postais: as chamadas tarxetas enteiropostais. No blog do museo e en Facebook poden verse varios exemplos da colección.

O Museo de Belas Artes da Coruña realizou diversas publicacións nas súas redes sociais relativas ao seu patrimonio arquitectónico e artístico. Por unha banda, a historia da transformación do soar do actual edificio do museo, tras ser o convento das monxas capuchinas ata transformarse no novo edificio para o museo, onde se harmonizan a antiga coa nova arquitectura. Pódese ver na conta de Facebook do museo.

En relación cos contidos da actual exposición temporal do museo, "Vestir épocas 1860- 1960. A colección González-Moro", o museo deu a coñecer unha publicación de moda custodiada entre os seus fondos bibliográficos e documentais: varios exemplares de prensa de moda de finais do século XIX, titulados La moda elegante ilustrada. Pódese ver máis nesta ligazón.

O Museo do Castro de Viladonga, na procura da salvagarda do patrimonio cultural, traballa diariamente na conservación, investigación e difusión do propio xacemento, así como do patrimonio arqueolóxico, natural, histórico e artístico da súa contorna, en definitiva, do patrimonio cultural da Terra Chá lucense. Neste ano 2020, e como consecuencia de que a pandemia que estamos a sufrir dificulta o acceso presencial, a páxina web do museo ofrece a posibilidade de seguir de cerca os resultados das últimas investigacións levadas a cabo no castro. Para conmemorar este día, fará accesible na súa web o último número da revista científica e de divulgación cultural CROA, o 30. Tamén se pode entrar a través do seu Facebook.

Conxunto Arqueolóxico-Natural de Santomé

• Páxina do British marinae algae

Páxina do "British marinae algae"

• Gravado