Museos de Galicia

Novas

20 de xaneiro do 2017 O Museo de Belas Artes da Coruña amplía a súa colección coa obra O discurso, de Díaz Pardo

Museo de Belas Artes da Coruña

O Museo de Belas Artes da Coruña vai incorporar á súa colección a obra ‘O discurso’, de Isaac Díaz Pardo, despois de que a Deputación da Coruña cedese o cadro realizado polo intelectual e galeguista no ano 1946 á Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria da Xunta de Galicia. A cesión favorecerá o acceso da cidadanía a esta obra a través do devandito museo de xestión autonómica.

O secretario xeral de Cultura, Anxo Lorenzo; o presidente e a vicepresidenta da Deputación, Valentín González e Goretti Sanmartín, respectivamente; e a directora do Museo de Belas Artes, Ángeles Penas, participaron hoxe no acto de cesión desta obra artística de gran valor, realizada por unha figura excepcional da cultura galega como é Díaz Pardo, tanto desde o punto de vista artístico como desde a súa faceta fundamental de promotor empresarial e cultural. Así o asegurou o secretario xeral de Cultura, quen destacou “a conservación, a posta en valor e a difusión do noso patrimonio cultural” como os principais obxectivos desta colaboración institucional entre os gobernos autonómico e provincial.

Segundo explicou Anxo Lorenzo, o depósito do lenzo no Museo de Belas Artes facilitará o acceso á obra por parte de toda a cidadanía, que proximamente se poderá visitar na sala de arte galega do século XX do museo.

Díaz Pardo no Museo de Belas Artes

Ademais de ampliar a colección permanente, coa incorporación á súa colección da obra ‘O discurso’, o Museo de Belas Artes da Coruña enriquece e completa a presenza de Díaz Pardo nela, representada na actualidade por tres pezas de pequeno formato: os óleos ‘Nu’ e ‘Xentes que ollan’ –o primeiro foi un depósito do propio autor e o segundo, unha doazón de Maruxa Seoane, muller do pintor Luís Seoane– e a pintura sobre madeira Cruz con Santiago Peregrino, doada por José Seijo Rubio.

“Ese home excepcional que foi Díaz Pardo pintou ‘O discurso’ na mesma década na que nacía a colaboración entre a Deputación da Coruña e o Museo de Belas Artes”, explicou o secretario xeral. Foi concretamente en 1944 cando se produciu o primeiro depósito de obras na antiga sede do museo, con pezas de Ovidio Murguía, Imeldo Corral e Juan Luis López.

Desde entón, foron diversas as pezas que a Deputación depositou na colección permanente do museo, de autores e de autoras galegos de referencia como Laxeiro, Prieto Nespereira, Felipe Bello, Carlos Maside ou Manuel Colmeiro, así como doutros autores fundamentais como Francisco Goya, coa cesión de álbums de gravados do artista en 1983, concretamente, 80 estampas da serie ‘Los desastres de la guerra’ e outras 80 estampas da serie ‘Los caprichos’.

Cunhas dimensións de 1,66 x 1,96 metros, a peza ‘O discurso’ está datada en 1946, década na que Isaac Díaz Pardo abandona a influencia da pintura académica para decantarse por un estilo cada vez máis personalizado. Como ocorre co resto de obras desta época, o tema central é a figura humana, recreada en amplos volumes e cun gran protagonismo do debuxo.

Galería

  • Imaxe da presentación

  • Imaxe da presentación

  • Imaxe da presentación

13 de xaneiro do 2017 O Museo das Peregrinacións e de Santiago presenta unha obra de referencia para o estudo das iconas

Museo das Peregrinacións e de Santiago

O Museo das Peregrinacións e de Santiago presentou hoxe na capital de Galicia o catálogo da exposición ‘A contemplación do invisible’, no que se analizan en profundidade as preto de 300 pezas que conforman a colección Santos-Illueca de iconas rusas.

“O volume constitúe unha obra de referencia para a investigación arredor deste patrimonio artístico e cultural”, afirmou durante o acto de presentación o secretario xeral de Cultura, Anxo Lorenzo, quen lle agradeceu á familia propietaria das obras o seu depósito no espazo museístico xestionado pola Xunta de Galicia. Segundo asegurou, o catálogo dá boa mostra do excepcional valor das pezas da colección Santos-Illueca, que foron depositadas no museo entre os anos 2013 e 2015.

Tamén fixo fincapé o secretario xeral no interese de poder incorporar coleccións particulares de singular valor artístico a espazos expositivos públicos a través dos depósitos, co obxectivo de favorecer o acceso a estes bens por parte de toda a cidadanía, ademais de garantir a súa conservación e difusión.

O catálogo inclúe un estudo realizado polo comisario da exposición, Xoel Rodríguez, e o traballo da investigadora Ángela Franco, xefa honoraria do departamento de Antigüidades Medievais do Museo Arqueolóxico Nacional. Ambos os autores, que participaron no acto xunto coa directora xeral do Patrimonio Cultural, Mª Carmen Martínez Insua, e o director do museo, Bieito Pérez Outeiriño, explicaron os principais eixos da obra, que afonda no significado, nas técnicas, na temática e na procedencia de cada unha das pezas que conforman a exposición.

Un conxunto artístico singular

Preto de 17.000 persoas visitaron desde o pasado mes de xullo ‘A contemplación do invisible’, que aínda se exhibe ata o próximo día 28 de xaneiro na sede de Praterías do Museo das Peregrinacións e de Santiago. Nela pódense ver preto de 300 obras de gran calidade técnica e artística vinculadas coas distintas escolas que traballaron baixo a órbita da igrexa ortodoxa rusa e procedentes dos diversos países que conformaban a área soviética: Estonia, Letonia, Lituania, Bielorrusia, a antiga Checoslovaquia e Ucraína, ademais de Rusia.

As iconas son un produto da igrexa oriental dos primeiros séculos do cristianismo, similar ao que poden ser as efixies dos santos para o catolicismo. Cunha tradición de máis de mil anos de historia, tiñan como fin axudar ao fiel na súa oración; e incluso a moitas delas atribúenselle dotes milagreiras.

Galería

  • Obra da colección

  • Obra da colección

  • Presentación do catálogo

  • Presentación do catálogo

  • Presentación do catálogo

20 de decembro do 2016 A Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria fai unha aposta innovadora de dixitalización e difusión do patrimonio cultural e mostra un catálogo de pezas 3D dos seus museos

Imaxe do espazo de Museos de Galicia en Sketchfab
Imaxe do espazo de Museos de Galicia en Sketchfab

Desde hoxe unha mostra cunha selección de 72 pezas dos museos xestionados pola Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria poderase visualizar na plataforma web Sketchfab para compartir a virtualización das súas coleccións.

Esta plataforma web é pioneira na visualización tridimensional e permite un acceso interactivo a modelos 3D desde calquera dispositivo (teléfono intelixente, tableta e ordenador). O acceso ás pezas pode realizarse a través da agrupación denominada MUSEOS DE GALICIA e tamén de forma individual co nome de cada museo.

Esta iniciativa, permitirá aumentar a difusión das coleccións dos museos de Galicia e pon a disposición do público unha ferramenta para gozar de modelos tridimensionais de cinco museos xestionados pola Xunta de Galicia: Museo Arqueolóxico de Ourense, Museo das Peregrinacións e de Santiago, Museo Etnolóxico de Ribadavia, Museo Massó de Bueu e Museo do Castro de Viladonga.

A recreación realizouse mediante fotogrametría dixital, técnica que recrea un obxecto de forma tridimensional a través de múltiples fotografías do mesmo.

En breve, a estes modelos 3D tamén se poderá acceder a través do portal Museos de Galicia, xa que se van dixitalizar máis pezas significativas das coleccións e ampliar o número de museos na plataforma.

Acceso a Sketchfab de MUSEOS DE GALICIA: https://sketchfab.com/Museos_de_Galicia/models

Museo Arqueolóxico de Ourense

https://sketchfab.com/Museos_de_Galicia/collections/museo-arqueoloxico-de-ourense

Museo das Peregrinacións e de Santiago

https://sketchfab.com/Museos_de_Galicia/collections/museo-das-peregrinacions-e-de-santiago

Museo Etnolóxico de Ribadavia

https://sketchfab.com/Museos_de_Galicia/collections/museo-etnoloxico-ribadavia

Museo Massó de Bueu

https://sketchfab.com/Museos_de_Galicia/collections/museo-masso

Museo do Castro de Viladonga 

https://sketchfab.com/Museos_de_Galicia/collections/museo-do-castro-de-viladonga

9 de novembro do 2016 Publícase o número 26 (2016) da revista científica e de divulgación cultural Croa

Museo do Castro de Viladonga

Capa do número 26 da revista Croa
Capa do número 26 da revista Croa

Publícase o número 26 da revista Croa, correspondente ao ano 2016. A revista Croa é unha edición anual do Museo do Castro de Viladonga. De carácter informativo e científico, está composta por artigos de temática arqueolóxica, histórica, artística e patrimonial. Pretende ser o órgano de expresión científica e cultural do museo, e ademais servir de vía de comunicación con outros museos a través do intercambio con outras institucións interesadas.

Na edición deste ano faise fincapé nas ultimas escavacións e consolidacións do castro, no eido propiamente arqueolóxico. Recóllense tamén estudos de carácter artístico, histórico, etnográfico e museográfico, e adícase un apartado especial ás xornadas organizadas polo museo e que se levaron a cabo en xullo deste ano centradas na conservación dos castros no Noroeste peninsular. Por outra banda, apórtanse tamén traballos sobre outros aspectos desenvolvidos no Museo como é a conservación do fondo documental e as novidades bibliográficas recibidas na Biblioteca do Museo.

Índice do número 26 (2016)

 

25 de outubro do 2016 Continuación da campaña de acondicionamento e consolidación no Castro de Viladonga

Museo do Castro de Viladonga

O 17 de outubro de 2016 retomouse a campaña de acondicionamento e consolidación arqueolóxica no Castro de Viladonga, iniciada no ano 2015. Os traballos están promovidos pola Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria e cofinanciados polo Fondo Europeo de desenvolvemento (Feder).

A intervención deste ano consiste na reescavación e consolidación dunha boa parte da croa e da muralla do Castro, e foi levada a cabo pola empresa Terra Arqueos. Máis información en https://castrodeviladonga2016.blogspot.com.es/, blog específico creado para dar a coñecer e difundir de xeito máis pormenorizado os resultados dos traballos de este ano.

Paginador

  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21