Museos de Galicia

Novas

22 de novembro do 2013 O presidente da Xunta inaugura a exposición coa que o CGAC celebra os seus vinte anos

O presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijóo, asegurou hoxe que os 20 anos do Centro Galego de Arte Contemporánea demostran que “aqueles que confiaron no vigor da nosa sociedade tiñan razón”, porque os galegos “somos quen de erguer xuntos grandes obras e de mantelas no tempo”. “Somos un país enganoso para moitos que interpretan a nosa modestia como incapacidade”, afirmou durante a inauguración esta tarde da Exposición 93 que conmemora o aniversario do CGAC.

Na súa intervención, Feijóo subliñou a “intuición providencial” dos pais do autogoberno que entenderon que o gran proxecto da Comunidade estaría incompleto “sen un vencello estable coa modernidade artística nas súas diferentes expresións”. Apuntou que a inxente actividade desenvolvida nestes 20 anos é a proba de que se cumpriu o obxectivo de facer un centro de referencia galego e internacional, e afirmou que “o mundo artístico tivo que colocar Galicia e Compostela entre os corazóns onde palpita a arte contemporánea”.

Nese sentido, referiuse a mostras como as de Gilberto Zorio ou Jeff Wall como demostracións de que “o CGAC non está na perfiria, senón no centro mesmo da creatividade”, mentres que exposicións como as de Eugenio Granell ou Fernando Casás, “lembrarán o papel protagonista dos nosos creadores”.

Así mesmo, sinalou que o Centro Galego de Arte Contemporánea satisfixo a necesidade de crear unha colección internacional e galega, pois hoxe Galicia ten depositado nesa institución un dos fondos públicos máis importantes de España.

“O Centro difunde, o Centro preserva e o Centro estuda a arte contemporánea, facendo así que estes muros levantados polo xenio de Siza Vieira, sexan hoxe unha segunda catedral”, manifestou.

Con respecto á Exposición 93, o presidente da Xunta asegurou que será “un fito máis na historia do Centro”, porque nela artistas de todo o mundo se dan a man con Francisco Leiro, Menchu Lamas, Manuel Vilariño ou Antón Lamazares “para dar fe dese intenso diálogo entre Galicia e o mundo”.

15 de novembro do 2013 Inauguración da mostra ‘A restauración no museo: criterios e intervencións no Museo Arqueolóxico Provincial de Ourense’

Museo Arqueolóxico Provincial de Ourense

O conselleiro de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria, Xesús Vazquez Abad, inaugurou hoxe a exposición ‘A restauración no museo: criterios e intervencións no Museo Arqueolóxico Provincial de Ourense’. Vázquez Abad asegurou que esta mostra é “unha porta aberta á actividade museística dun ente vivo, o resultado dun traballo tecnicamente elevadísimo que permite que a mensaxe emitida nun pasado xa remoto se manteña na plenitude do seu pulo”.

Esta exposición ten como obxectivo impulsar e potenciar o coñecemento dos bens patrimoniais nas súas diferentes facianas e procesos ao que son sometidos desde a súa entrada no centro museístico. Segundo o titular de Cultura e Educación, “grazas ao traballo dos restauradores, os museos manteñense como templos da memoria, de formas de sentir e de ver, na que como unha viaxe retrospectiva lévanos ao momento no que as mans do artista deron por rematada cada unha destas achegas”.

Asemade, Vázquez Abad incidiu en que “tras as técnicas e os criterios de restauración hai profesionais extraordinariamente cualificados que se encargan de desenvolver formas cada vez máis sutís e eficaces, para conseguir deste xeito manter vivo ese alento que nos transmite a obra de arte”. Finalmente, o conselleiro felicitou ao Museo Arqueolóxico polo seu gran labor e animou a todos os galegos a coñecer o traballo deste centro.

Ao acto, asistiron ademais o xerente da Fundación Novacaixagalicia, Pedro Otero, e o director Museo Arqueolóxico Provincial de Ourense, Xulio Rodríguez. A mostra presentada hoxe poderá visitarse ata o 9 de febreiro do 2014 no Centro Social Novacaixagalicia.

O museo dende dentro
Esta mostra pretende ser algo máis do que unha exposición dos seus fondos. Os labores de conservación e restauración dalgunhas das súas pezas encontraranse por primeira vez co público galego (radiografías, analíticas, tratamentos, etc) e achegarán aos cidadáns o arduo e curioso traballo que se agocha tras as portas do Museo Arqueolóxico Provincial de Ourense.

A mostra está composta por máis de vinte esculturas de madeira policromada, un retablo e unha táboa pintada cunha crucifixión –atribuída a Ambrosius Benson-. A exposición abrangue un amplo ábano cronolóxico, no que se encontran representados os diferentes movementos artísticos, e na que figuran mestres escultores da talla de Juan de Juni ou Mateo de Prado.

Os paneis informativos permiten coñecer a metodoloxía utilizada durante os procesos de escudo e intervención, así como os resultados acadados en cada unha das pezas, explicando os criterios de conservación, as diferentes técnicas e procesos de restauración que se empregaron e, finalmente, os resultados visibles nas obras unha vez rematados o proceso. 

18 de outubro do 2013 Xesús Vázquez Abad inaugura as obras de reforma do Museo Valle-Inclán da Pobra do Caramiñal que pon en valor a obra e figura do escritor

O conselleiro de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria, Xesús Vázquez Abad, inaugurou hoxe a sede do Museo Valle- Inclán na Pobra do Caramiñal, un centro no que se acaba de facer unha importante reforma á que a Consellería ten achegado máis de 26.000 euros para ofrecer á cidadanía un renovado itinerario pola obra como a figura do escritor arousán.

Previamente o conselleiro asinou un protocolo de colaboración cos alcaldes dos concellos da Pobra e de Vilanova de Arousa, Issac Maceiras Rivas e Gonzalo Durán Hermida, respectivamente, para a promoción e dinamización da obra de Ramón María del Valle- Inclán nos dous espazos dedicados ao escritor en ambas localidades. A delegada da Xunta na provincia da Coruña, Belén do Campo estivo presente tanto na firma do convenio como no percorrido realizado polo edifico recen reformado.

Reapertura do museo
O conselleiro felicitou ao Concello da Pobra do Caramiñal polo traballo desenvolvido para reformar o museo, grazas ao que se solucionou o deterioro propio dun edificio de máis de 30 anos, instalouse un circuíto de sensores e cámaras de seguridade, e renovouse o discurso museístico realizado a través da redistribución dos contidos.

A sede do Museo Valle-Inclán- ubicado na Torre de Bermúdez, edificio vinculado coa familia e as vivencias do literato- ofrecerá unha renovada exhibición de fondos, entre os que destaca a incorporación dunha serie de mobles orixinais da época procedentes de enderezos familiares da residencia do escritor e da súa familia, xunto con algúns obxectos persoais. Fondos como a librería, o despacho ou o dormitorio acompañaranse de fotografías nas que o escritor está facendo uso deles.

Cómpre recordar que entre as reformas realizadas neste edificio de máis de trinta anos, pola Consellería, a través da secretaría xeral de Cultura e a dirección xeral de Patrimonio, inclúense diversas obras e a instalación de sistema de control e vixilancia. Asemade nas melloras realizadas inclúense unha redistribución dos contidos do museo e a doazón por parte da familia de novos obxectos persoais tanto do escritor como da súa dona, a actriz Josefina Blanco, e o dormitorio da residencia familiar en Madrid.

Protocolo de colaboración
No relativo ao protocolo de colaboración asinado hoxe entre a Consellería e os concellos de Arousa e a Pobra ademais de ter como obxectivo traballar na difusión da obra de Ramón del Valle-Inclán e poñer en valor a súa figura así como a consolidación deste museo. No documento tamén queda reflectido o compromiso para a realización da Semana da Cultura de Vilanova de Arousa e das Xornadas de Homenaxe a Valle-Inclán da Pobra do Caramiñal, precisamente este último celebra desde o pasado día 11 e ata finais de novembro, a XV edición destas xornadas, que incorporan no programa diversos espectáculos teatrais, exposicións, relatorios e concertos. 

18 de outubro do 2013 Cultura e Educación convida aos escolares a participar nunha exposición temporal no Museo de Viladonga coas súas fotografías sobre o castro

Museo do Castro de Viladonga

O Museo do Castro de Viladonga, dependente da Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria, invita aos alumnos que o visitan a dar forma a unha exposición temporal de fotografía coas imaxes que tomen do castro e do propio centro.

Esta iniciativa está dirixida aos alumnos e alumnas de terceiro ciclo de Ensino Primario e de Ensino Secundario que visitan o centro, e dará como resultado unha exposición temporal e itinerante, a disposición dos centros educativos que a soliciten.

Ao longo do curso escolar o Museo recibe numerosas visitas de grupos escolares. Con esta actividade, trátase de ampliar a participación dos rapaces e rapazas, que non serán meros espectadores senón que plasmarán a súa visión sobre o xacemento arqueolóxico e o museo en fotografías que poderán optar a formar parte da mostra.

A participación estará aberta ata o mes de maio e os grupos escolares deben solicitar a inscrición no mesmo momento en que se fai a visita, que ten unha duración aproximada de unha hora e pode completarse coa proxección de vídeos de entre 12 e 15 minutos cada un.

Unha vez rematada a visita, poderanse facer as fotografías, ben individualmente, por grupos de alumnos ou por aula. O colexio ou instituto debe realizar a selección das imaxes que considera que deben integrarse na exposición e remitilas ao museo.

O museo resérvase a competencia para facer unha segunda selección no caso de que a afluencia de fotografías exceda da cantidade que se poida utilizar, podendo quedar o resto en reserva para futuras exposicións ou para outras actividades de difusión que se realicen en colaboración cos centros escolares.

11 de outubro do 2013 A Xunta comezará a construción do Museo da Romanización no cuartel de San Fernando de Lugo cando a realidade económica o permita

A directora xeral do Patrimonio Cultural, María Carmen Martínez Insua, asegurou hoxe no Parlamento que “a Xunta de Galicia comezará a construción do Museo da Romanización no Cuartel de San Fernando de Lugo cando a realidade económica permita asegurar a viabilidade do proxecto”. A directora xeral subliñou que “en ningún caso se renuncia ao desenvolvemento do plan, o que facemos é aprazalo ata que o contexto financeiro e orzamentario mellore”.

Martínez Insua recordou que desde o primeiro momento a intención da Consellería de Cultura e Educación foi “apostar por este proxecto”, e por ese motivo “realizáronse e financiáronse no Cuartel diversas actuacións de estudo, conservación e escavación arqueolóxica, así como a redacción do correspondente Proxecto de rehabilitación para a instalación do Centro de Interpretación e Museo da Romanización”.

A construción do Museo da Romanización implica unha inversión estimada de 13 millóns de euros, aos que habería que sumar 250.000 euros anuais aproximadamente de gastos de xestión. Segundo a directora xeral, “no actual contexto orzamentario a Xunta ten a obriga de administrar os limitados recursos cos que conta con responsabilidade”. “Esta é unha decisión prudente e realista, que se adapta ademais á normativa vixente que estima que o plan de viabilidade deberá supeditarse ao cumprimento das esixencias do principio de sustentabilidade financeira”, engadiu.

Na súa intervención na comisión parlamentaria, a directora xeral explicou que “a situación económica fai inviable que Patrimonio poida adicar na actualidade a cantidade de recursos necesarios para a execución deste centro da Rede Galega de Patrimonio Arqueolóxico, e polo tanto consideremos que neste momento os orzamentos deben atender as necesidades dos diversos bens culturais da nosa Comunidade”.

Paginador

  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21