Museos de Galicia

Novas

11 de abril do 2014 Reapertura da sala de Sargadelos do Museo de Belas Artes da Coruña

Museo de Belas Artes da Coruña

O 11 de abril inaugurouse a reapertura da Sala Sargadelos do Museo de Belas Artes, coa presenza de Anxo Lorenzo, secretario xeral de Cultura da Consellaría de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria e Ángeles Penas Truque, directora do museo.

O Museo de Belas Artes conta na área de exposición permanente cunha sala onde se exhibe a colección de louza de Sargadelos, a cal estivo pechada nos últimos tempos por motivos derivados de problemas estruturais no edificio.

Esta paréntese temporal foi aproveitada para revisar o discurso museográfico da sala, facendo segundo os casos unha reordenación ou unha nova selección de obxectos co fin de mostrar o amplo espectro de variedades tanto obxectuais como decorativas con que conta a colección do museo. Pero principalmente, dotouse á exposición dun soporte informativo necesario que facilita o seu seguimento no discorrer evolutivo da produción de Sargadelos. A información preséntase en distintos niveis e compleméntase con imaxes, gráficos ou mapas, ademais de novos soportes tecnolóxicos que se incorporarán nun breve espazo de tempo.

O percorrido na sala iníciase cunha información xeral distribuída en varios paneis, que contextualizan á Galicia socio-económica dunha época de cambio entre dous séculos (XVIII-XIX), na que Ibáñez encontra os factores idóneos para acometer o establecemento dun complexo industrial. Os paneis tamén ofrecen información da figura do fundador e do seu espírito emprendedor, capaz de marcar unha traxectoria ascendente dende unha actividade comercial e navieira ata a fabril, que desenvolverá no lugar de Sargadelos (Cervo, Lugo). Os últimos paneis esbozan a historia do complexo industrial dende a súa creación e evolución, ao longo das distintas etapas tanto administrativas coma técnicas, ata o seu peche definitivo en 1875. Por último un panel mostra como as marcas tamén sintetizan información sobre as distintas etapas da fábrica.

No interior das vitrinas continúa o discurso museográfico mostrando información en dous niveis distintos, que se corresponde respectivamente coas técnicas de decoración e dentro destas, coa diversidade de series decorativas que se foron desenvolvendo ao longo das distintas etapas de produción.

En breve engadirase ao discurso museográfico información particular sobre unha serie de pezas, á que se poderá acceder mediante unha pantalla táctil que incorporará efectos visuais en formato 3D.

Galería

  • Vista parcial da nova Sala de Sargadelos

    Vista parcial da nova Sala de Sargadelos

  • Vista parcial da nova Sala de Sargadelos

    Vista parcial da nova Sala de Sargadelos

  • Vista parcial da nova Sala de Sargadelos

    Vista parcial da nova Sala de Sargadelos

11 de abril do 2014 Restauración dunha chaqueta de nena no Museo Etnolóxico de Ribadavia

Museo Etnolóxico de Ribadavia

A restauración da Chaqueta infantil feminina co nº de inventario 3658, tivo como obxecto a recuperación desta peza pertencente a un conxunto de indumentaria de finais do século XIX doado por Luisa Fernanda Redonet Alvarez, de Xubín, Razamonde (Ourense).

Esta prenda pertenceu a unha meniña falecida en 1892 á idade de 7 anos, segundo información, procedente da tradición oral familiar, que proporciona a doadora. Semella ser que a tía da pequena conservou as prendas desta, moi afectada polo seu falecemento a causa dun accidente doméstico.

Actualmente a chaqueta forma parte da exposición “Seguindo o fío”, que se pode visitar na segunda planta do Museo Etnolóxico de Ribadavia.

A intervención foi realizada por Luz Pedrido Pérez no taller de restauración do Museo Etnolóxico durante o ano 2012, baixo os principios básicos de lexibilidade da intervención, de estabilidade dos materiais aplicados e da reversibilidade dos tratamentos efectuados.

Un obxectivo do Museo Etnolóxico é dar a coñecer os procedementos e produtos utilizados na restauración da súa colección de tecidos e indumentaria, así como a complexidade das actuacións que sobre eles se practican, como queda de manifesto no informe da restauración elaborado pola restauradora Luz Pedrido Pérez.

9 de abril do 2014 Inaugúrase no Museo das Peregrinacións e de Santiago unha exposición fotográfica sobre o Camiño de San Francisco

Museo das Peregrinacións e de Santiago

Este venres 11 de abril ás 19 h na Casa Gótica inaugurarase a exposición "Il Cammino di Francesco. Fotografía se Steve McCurry". A mostra, que reúne medio cento de fotografías de Steve McCurry, poderase visitar ata finais de maio.

Con motivo da celebración do VIII Centenario da Peregrinación de San Francisco de Asís a Compostela, a Axencia de Turismo de Galicia, a través da S.A. de Xestión do Plan Xacobeo, organizou, xunto coa Comune di Rieti (Lazio, Italia), unha exposición sobre o itinerario vital e espiritual do santo de Asís titulada “Il cammino di Francesco. Fotografías de Steve McCurry”, composta por 50 fotografías de 70x100 cm. Steve McCurry é un dos fotoxornalistas actuais máis recoñecidos polas súas reportaxes de guerra e os seus traballos para National Geographic.

O camiño de San Francisco é un camino de peregrinación que recrea as experiencias deste no Val de Rieti, preto de Asís e La Verna, unha das súas tres patrias. Desenvólvese a través dun fermoso val, rodeado de outeiros e montañas, que era por entón coñecido como o Val Sagrado. San Francisco escolleu este val como escenario de tres episodios fundamentais da súa vida: en 1223 montou o primeiro Belén no Nadal dese ano, realizado en arxila, para explicar como foi o nacemento de Cristo; o mesmo ano escribiu a Regra definitiva da Orde e, probablemente, compuxo o himno Cántico das Criaturas. O Camiño denominado de San Francisco é o camiño que o Espírito realiza neste Val Sagrado a través deses camiños e carreiros que San Francisco amaba.

A exposición será inaugurada por Nava Castro Domínguez, directora de Turismo de Galicia; Rafael Sánchez Bargiela, xerente do Xacobeo; Mª Carmen Martínez Ínsua, directora xeral do Patrimonio Cultural; e Bieito Pérez Outeiriño, director do Museo das Peregrinacións e de Santiago. Como representantes das institucións italianas asistirán á inauguración Eugenio Patané, presidente da  Commissione Cultura, da rexión de Lazio; Giorgio Piccirillo, presidente de I Cammini di Francesco; o alcalde de Rieri, Simone Petrangeli; a responsable do Progetto ABC (Arte Bellezza Cultura), Giovanna Pugliese; e o concelleiro de cultura de Rieti, Diego di Paolo.

4 de abril do 2014 O CGAC presenta 'As miñas cousas en observación', a primeira retrospectiva en España de Chelo Matesanz

Centro Galego de Arte Contemporánea (CGAC)

A Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria presentou esta mañá no Centro Galego de Arte Contemporánea (CGAC) ‘As miñas cousas en observación’, a primeira exposición retrospectiva da artista Chelo Matesanz en España. A mostra, que se inaugura hoxe, 4 de abril, ás 20:00 horas, reúne máis de cen pezas da artista desde os seus primeiros traballos a principios dos anos noventa ata a actualidade, entre as que se inclúen obras nunca antes expostas e unha instalación específica para as salas do CGAC.

Trátase dunha “panorámica de gran significado sobre unha das artistas máis singulares e relevantes da súa xeración, que desenvolve na súa obra o seu compromiso persoal coa plástica sobre a base da autenticidade, da exploración técnica e de elementos emocionais”. Así o explicaba esta mañá o secretario xeral de Cultura, Anxo Lorenzo, na rolda de prensa de presentación da mostra, onde estivo acompañado pola propia artista, pola comisaria da exposición, Chus Martínez; e polo director do CGAC, Miguel von Hafe.

No seu traballo, Matesanz reflexiona acerca de cuestións relacionados coa práctica artística. Cuestiona as categorías e os xéneros tradicionais da arte poñendo en dúbida as habilidades técnicas e conceptos como a xenialidade do artista e a orixinalidade da obra de arte, entre outros. Na súa obra constrúe unha complexa cartografía de temáticas e procedementos principalmente pictóricos subvertidos desde o humor e a crítica.

As salas do CGAC acollen esculturas, vídeos, pinturas, instalacións, costuras e colaxes espallados en catro territorios metafóricos diferenciados que atenden a cuestións fundamentais e recorrentes na obra da artisa. Temas como a infancia, a violencia, o humor, a sexualidade, as iconas infantís ou a enfermidade afróntanse baixo a súa singular mirada, que batalla contundentemente cos condicionantes sociais, artísticos e culturais arredor da muller e da súa representación. Un feminismo que Chelo Matesanz aborda tanto desde a simpatía como desde a disidencia e a ironía.

Obradoiro ‘Sexualidade metafórica’
Como complemento á exposición, Chelo Matesanz propón un taller relacionado coa súa obra e centrado na sexualidade como linguaxe. A actividade, que se realizará do 8 ao 10 de abril, en horario de 17:00 a 20:00 horas, está dirixida a todo tipo de público interesado nas artes plásticas, a expresión artística e no tema proposto no taller, polo que non é necesario ter un coñecemento previo da arte.

Ao longo destes tres días levaranse a debate os códigos de comunicación, os modos e os modelos colectivos da sociedade contemporánea. Analizarase a sexualidade agochada nos textos e nas imaxes que se valen de metáforas, figuras retóricas e recursos que alteran ou multiplican os seus significados.

O taller consistirá en construír metáforas a través de situacións, obxectos, imaxes ou textos. As pezas crearanse para exhibirse no Espazo de Proxectos do CGAC.

Artista vinculada a Galicia
Chelo Matesanz (Reinosa, Cantabria, 1964) mantén unha vinculación profesional e persoal con Galicia desde hai moitos anos profesionalmente e persoalmente a Galicia. É profesora titular de Pintura na Facultade de Belas Artes de Pontevedra, onde impartiu docencia ao longo dos últimos vinte anos.

A súa traxectoria artística deriva da actividade iniciada en 1986. Desde entón realizou múltiples exposicións individuais e colectivas. Obtivo a bolsa de formación e axuda a investigadores do departamento de Cultura, Universidades e Investigación do Goberno Vasco e a bolsa da fundación Marcelino Botín, Santander. Participou na ‘Mostra de arte nova’ do Ministerio de Cultura e recibiu o Premio JASP ao mellor artista novo en Arco 96. Ten obras en coleccións de distintas entidades públicas e privadas como a Fundación Coca-Cola, a Colección Testimoni, a Deputación de Murcia, Artiumou o Centro Galego de Arte Contemporánea.

22 de marzo do 2014 O CGAC abre a exposición 'The mind on fire', do artista estadounidense James Welling

Centro Galego de Arte Contemporánea (CGAC)

A Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria presenta no Centro Galego de Arte Contemporánea (CGAC) a primeira individual institucional de James Welling en España. The Mind on Fire é o título desta exposición do artista estadounidense, que poderá visitarse no CGAC desde hoxe ata o próximo 16 de xuño.

A mostra, que foi presentada esta mañá polo secretario xeral de Cultura, Anxo Lorenzo; polo director do CGAC, Miguel von Hafe; e mais polo comisario, Anthony Spira; conta con máis de cento cincuenta obras que recrean algunhas das principais exposicións neoiorquinas deste artista nos anos oitenta. A través desta exposición, o artista reflicte a evolución da súa linguaxe abstracta e a súa experimentación con efectos fotográficos.

Xunto con figuras como Barbara Kruger e Cindy Sherman, Welling foi membro da Pictures Generation; un grupo de artistas radicado en Nova York moi influente na década dos setenta e oitenta que logrou que a fotografía fose integrada pouco a pouco como a disciplina máis popular da arte contemporánea.

Achegamento á esencia da percepción
A exposición inclúe colaxes, cadros, notas e outros obxectos de vocación experimental nos que o autor cuestiona os parámetros da fotografía poñendo o acento en cómo vemos por enriba do que vemos. Welling traballa con motivos simples e repetitivos cos que pretende aproximarse á esencia da percepción.

Esta tarde, ás 20:00 horas, o secretario xeral de Cultura inaugurará de xeito oficial a exposición.

Paginador

  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21