Museos de Galicia

Novas

14 de outubro do 2014 Inauguración da exposición "O padre Feijoo. Cidadán libre da república literaria"

Museo Arqueolóxico Provincial de Ourense

O presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijoo, presidiu onte, 13 de outubro, a inauguración da exposición "O padre Feijoo. Cidadán libre da República literaria". A exposición, organizada polo Museo Arqueolóxico de Ourense, pódese visitar no centro social de Afundación na Praza Maior de Ourense ata o 30 de novembro.

O presidente salientou no seu discurso a figura do Padre Feijoo que foi “un cidadán libre que buscou a liberdade a través da verdade”, e un autor “involucrado co seu tempo”, e destacou tamén que foi “un galego de berce, formación e pensamento”. O presidente da Xunta concluíu destacando a vixencia do pensamento do Padre Feijoo, e asegurando que os visitantes da mostra “non atoparán un vestixio do pasado, senón algo seu e do seu tempo. Sentirán que son portadores de valores que merecen ser conservados”, indicou.

Pola súa parte, o conselleiro de Cultura, Jesús Vázquez, destacou a importancia da reivindicación da figura do Padre Feijoo. O director do Museo Arqueolóxico de Ourense, e responsable da mostra, Xulio Rodríguez, subliñou que a mostra se articula en dous grandes eixos temáticos: O Padre Feijoo e Ourense, por un lado, e o Padre Feijoo e a ilustración, por outro.

22 de setembro do 2014 Danza, cinema, vídeo e música encherán o CGAC este outono

Centro Galego de Arte Contemporánea (CGAC)

O Centro Galego de Arte Contemporánea (CGAC) ofrece durante este outono unha oferta diversa de actividades na capital de Galicia. Unha das propostas é a exhibición até o 19 de outubro de ‘Project Moscow’. O proxecto comisariado por Alberto Cartó, consta de videocreacións, realizadas por catro artistas, durante a súa estadía na cidade de Moscú durante o mes de agosto do ano 2012. As obras “The Death of an Owl”, de Marta Alvim; “Los tres estanques”, de Christian García Bello, ademais de “Carta a las generaciones futuras”, creada por Jacobo Bugarín, e “Vladimir x3 el Grande”, de Federico Strate-Pezdirc, nútrense dun proceso de reflexión que xurde da viaxe á capital rusa e do estímulo creativo que supuxo para cada un deles. A cita con “Project Moscow” será no Auditorio do museo nun único pase diario, ás 12,00 horas.

Curso de cine e Documental do mes
O 22 de Outubro dará comezo o curso de cinema “Derivas da Modernidade. Do cinema clásico ao cinema moderno. Intuicións, eclosións e ecos dos novos cinemas da modernidade (1950_1980)”, dirixido por José Manuel López, experto en comunicación audiovisual. O obradoiro terá lugar ata o 6 de maio do vindeiro ano e conta coa colaboración da Vicerreitoría de Estudantes, Cultura e Formación Continua e o Cineclube de Compostela. Está destinado a profesores, estudantes e todas aquelas persoas interesadas no cinema e terá lugar no auditorio do devandito centro de arte. Os alumnos matriculados en calquera dos títulos de grao da Universidade de Santiago de Compostela (USC), poderán solicitar o recoñecemento de 1 crédito pola súa realización. Ademais, a actividade está recoñecida como formación permanente do profesorado pola consellería de Cultura e Educación.

Ademais, a partir do día 30 deste mes, o CGAC acollerá a iniciativa da produtora Parallel 40: “Documental do mes”. O proxecto ten como obxectivo achegar este xénero ao maior número de espectadores posibles e incrementar a presenza do documental europeo nas pantallas cinematográficas. A estrea será coa proxección do filme dirixido polo finlandés Petri Luukkain: “My Stuff” e continuará coa estrea mensual dun documental de temática e procedencia diversa.

Os traballos poderanse ver en versión orixinal subtitulada e a entrada será de balde até completar as localidades.

Danza e música
O festival de Danza: “De corpo e lugar. Artes vivas no museo”, terá lugar os día 25 e 27 de setembro e o 1,2 e 3 de outubro. Está organizado por trasPediante Cultura, coa colaboración da consellería a través da secretaría xeral de Cultura, Agadic e o CGAC. O evento achegará propostas performativas do Ministerio de Asuntos do Movemento de Austria a cargo da autríaca, Amanda Piña e da turca Ayse Orhon, co obxectivo de fortalecer a continuidade entre a danza contemporánea e a acción performativa. O programa divídese en dous ciclos que inclúen actuacións artísticas, obradoiros e presentación de investigadores co fin de afondar nas relacións entre movemento, corpo e produción do espazo público. Todas as actividades propostas son abertas e de balde, agás o obradoiro “O corpo político/ A coreografía no ámbito da desobediencia corporal”, impartido por Amanda Piña e “Apetito pola performance”, conducido por Ayse Orhon.

Ademais desde o vindeiro 3 de outubro arranca unha nova edición das “Xornadas de Música Contemporánea”. Ao longo de todo o mes e ata o 1 de novembro, haberá máis de 18 concertos que recollerán as últimas tendencias e novidades neste terreo. As xornadas promovidas polo CGAC, o Concello compostelán, a Universidade de Santiago e o Centro Nacional de Difusión Musical, darán acubillo, entre outros, á “Cactus Workestra”, dirixida polo artista plástico e sonoro Joao Ricardo de Barros Oliveira, ao “Trío Arbós” ou á Orquestra de Cámara da USC. A intensa actividade despregada durante estes días, completarase cunha sesión na rúa que terá lugar o 4 de outubro, xunto aos concertos de Ensembler e a pianista Elisa Vázquez Dovalás ás 18,30 e ás 20,00 horas respectivamente no CGAC.

Para obter máis información ou realizar inscricións nas actividades que o requiran, o público pode consultar a páxina web http://www.cgac.org/
 

18 de setembro do 2014 O Museo de Belas Artes achégase á arquitectura contemporánea suíza

Museo de Belas Artes da Coruña

O Museo de Belas Artes da Coruña ofrece desde hoxe a mostra ‘Paisaxe e sustentabilidade na arquitectura contemporánea Suíza’, que reúne en catro apartados como se configura a arquitectura do país alpino contemporáneo e cal son as súas ofertas para o público. Esta selección de obras revela tendencias en torno ao coidado do ambiente natural ou á integración deste nos tecidos urbanos.

A exposición foi inaugurada polo conselleiro de Cultura, Educación e Ordenación Universtaria, Xesús Vázquez Abad, acompañado do embaixador de Suíza en España, Thomas Kolly; do delegado do goberno en Galicia, Samuel Juárez e do secretario xeral de Cultura, Anxo Lorenzo.

Esta exposición itinerante aglutina pezas procedentes de dúas mostras que chegan por primeira vez a España. Por unha banda “Swiss Positions: 33 takes on sustainable approaches to building”, presenta a través de excelentes fotografías, unha visión complexa da cuestión do desenvolvemento sostible e, por outra, “The Swiss Touch in Landscape Arquitecture” que ofrece un percorrido pola tradición, a actualidade e o futuro da arquitectura da paisaxe no país helvético, campo de probas dalgunhas das máis interesantes investigación recentes.

Con esta exposición o Museo de Belas Artes continúa a aposta por manter na súa programación mostras dedicadas ás diversas tendencias da arquitectura, neste caso en colaboración coa Escola de Arquitectura da Coruña e a Embaixada de Suíza en España.

O titular de Cultura e Educación subliñou na súa intervención que “o obxectivo desta mostra non é outro que aproximarnos aos autores suízos e aos seus proxectos de especial interese, para tratar de xerar un pensamento crítico entre arquitectura e sustentabilidade”. Vázquez Abad rematou facendo un recoñecemento expreso á Embaixada de Suíza en España “por achegarnos a riqueza da súa arquitectura, a súa capacidade de innovación e beleza, como referente de país avanzado a nivel mundial”.

Composición da mostra
O primeiro bloque da mostra está baseado na contextualización “alpina” da arquitectura contemporánea Suíza, o que supón un tema de vital importancia para un país dotado dunha xeografía montañosa. A pesar de todos os problemas ambientais que xera o turismo alpino, e incluso a acumulación de chalets estandarizados sobre os outeiros, atopamos obras sublimes, como a capela de San Bieito, que deseñou en 1988 en Sumvitg Peter Zumthor. Sen dúbida, o máximo representante da nova arquitectura suíza. No seu país natal, o arquitecto concentrou a súa creatividade nesta capela que retoma os arquetipos construtivos locais e os converte nunha solución contemporánea que aumenta, sen destruír, a paisaxe cultural.

O segundo apartado está formado polas paisaxes rurais e suburbanas, onde se atopa a presenza sobresaínte da infraestrutura, na que neste país destaca o creador Robert Maillart, como un enxeñeiro visionario del século XX temperán, cuxas pontes xa son un patrimonio da historia. Seguindo nesta tradición atópanse obxectos sobresaíntes como o estadio Letzigrund en Zurich, deseño dos arquitectos Bétrix & Consolascio do ano 2007, pero tamén tarefas de pequena escala como a ponte peonil do pobo de Vals, que concibiron Conzett, Bronzini, Gartmann en 2009.

Na terceira sección, o suburbano, coinciden a construción de signos sobresaíntes como a escola que Bonnard & Woeffray proxectaron no ano 2009, e que outorga valor simbólico á educación das masas suburbanas; e a orientación cara os espazos interiores, en alta densidade, para gañar espazos libres nas aforas, como o concibiron Guidotti Architetti en 2010 na casa Forini, en Monte Carasso.

O final do percorrido atopamos o contexto urbano, en especial na capital financeira Zurich, pero tamén en Basilea, onde no 2005 o despacho de Diener & Diener realizou unha estrutura complexa e atractiva para o Forum do Campus da empresa Novartis, ou en Berna, onde o despacho :mlzd fixo no 2009 unha extensión ao Museo Histórico, un cubo cuberto de espellos, que reflexa a valiosa substancia arquitectónica histórica na cidade helvética.

17 de setembro do 2014 O CGAC acolle o curso de cinema ‘Derivas da modernidade'

Centro Galego de Arte Contemporánea (CGAC)

O Centro Galego de Arte Contemporánea, en colaboración co Cineclube de Compostela, acolle o curso de cinema ‘Derivas da modernidade. Do cinema clásico ao cinema moderno. Intuicións, eclosións e ecos dos novos cinemas da modernidade (1950- 1980)’ dirixido por José Manuel López, experto en comunicación audiovisual, e organizado pola Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria. A día de hoxe xa está aberto o prazo de matrícula e os interesados poderán inscribirse nel ata o vindeiro 22 de outubro, día de inicio do mesmo.

O curso traza un panorama xeral sobre a revolución que supuxeron os novas producións cinematográficas nos anos 60, as súas intuicións na década dos 50 e os seus ecos nas décadas posteriores.rUnha revolución que se opuxo ao chamado cinema clásico e que marcou o comezo da modernidade.

A actividade combina sesións temáticas e transversais como o neorrealismo italiano, a Nouvelle Vague ou o novo Hollywood, con outras monográficas dedicadas aos principais cineastas dos anos 50, 60, 70 e 80 como Robert Bresson, Orson Wells, Jean- Luc Godard, Eric Rhomer ou Martin Scorsese entre outros moitos autores. Nas sesións proxectaránse escenas claves para a análise dos filmes máis representativos deste período decisivo da historia do cinema.


O curso, que vai dirixido a profesores, estudantes e todas aquelas persoas interesadas no cinema, terá lugar no auditorio do CGAC os mércores en horario de 19,00 a 20,30 horas, entre o 22 de outubro deste ano e o 6 de maio de 2014.

Os alumnos matriculados en calquera dos títulos de grao da Universidade de Santiago de Compostela (USC) poderán solicitar o recoñecemento dun crédito pola súa realización. Ademais, o curso está recoñecido como formación permanente do profesorado pola Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria.

As persoas interesadas poderán inscribirse a través da páxina web do CGAC ou enviando un correo electrónico a cgac.educacion@xunta.es indicando o seu nome completo, estudos, área de traballo ou interese, un enderezo de correo electrónico e un teléfono de contacto.
 

16 de setembro do 2014 A primeira mostra monográfia de Antón Patiño afonda nos sentimentos oceánicos

Museo do Mar de Galicia

A exposición Océano, do artista monfortino Antón Patiño, inaugurouse hoxe no Museo do Mar de Galicia, nun acto ao que asitiu o conselleiro de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria, Xesús Vázquez Abad, e o secretario xeral de Cultura, Anxo Lorenzo.  A mostra reúne un total de doce pezas de gran formato, na que o pintor trata de plasmar no lenzo o amplo abano de sensacións que provoca o mar, como a soidade, o sopor, o medo ou a liberdade, entre outras.

O titular de Cultura e Educación subliñou que nesta mostra “o visitante poderá ver e sentir o propio Océano de xeitos distintos, pois as obras que configuran esta mostra non se coñecen só pola vista, senón que se perciben con todos os sentidos, dun xeito case sinestésico”.

Vázquez Abad rematou a súa intervención agradecendo a Antón Patiño a implicación “emocional e artística nun proxecto tan especial como complexo”, ao mesmo tempo que convidou ao público a “gozar coa Arte do protagonista”.

Composición da mostra
Nesta exposición o creador achégase ao ideal do sentimento oceánico mediante amplos trazos en cor azul ultramar, branco mineralizado, verdes líquidos ou negros de loito e tormenta. Mediante o emprego do verniz e diversos pigmentos o autor trata de atraer a memoria emocional do espectador en distintos bloques monográficos.

O drama do mar está amplamente representado nesta mostra, con obras que lembran as catástrofes ecolóxicas nas costas galegas como as do “Polycommander”, “El Casón”, ou “El Mar Egeo”, e máis recentemente o “Prestige”. Este relato culmínao a obra “Arquivo da Desfeita”, formada por pequenas pezas de madeira con restos de chapapote con releve, e vai acompañada pola proxección de imaxes dun caderno, que Patiño foi facendo con recortes de xornais e que agora desenvolve nun diario visual.

Os chamados fogos de San Telmo, aos que pregaban os mariñeiros nos días de tormenta, conforman a súa composición “Noites de Treboada”, na que se representan os brelos das descargas eléctricas no ceo como unha constelación na noite. O cadro amosase como un escuro abismo con partículas metalizadas.

A obra “Memoria branca”, está composta por unha ringleira de cadros que conforman unha superficie de máis de dez metros de longo que abrangue ollos, dornas, esferas ou siluetas espectrais sobre o fondo dun branco mineralizado, sucado polo brelo e lóstregos representados co verniz ocre alaranxado ata o vermello.

Rexistros cromáticos
Fronte a esta obra sitúase “Redes”, unha evocación á posta do sol. Trátase da pintura policromática expandida por unha maraña. Por outra banda “Ollos de boi”, é unha creación que conforma un todo coa parede, composta por ocos cativos que pretenden comprimir a inmensidade do mar ao alcanzar a liña do horizonte.

Desde a perspectiva das profundidades mariñas desenvólvese “Memoria Subacuática”, que con case seis metros de longo e cun rexistro cromático de verdes e azuis, pretende mostrar ao espectador a transparencia do mar.

Para rematar o autor recrea a lendaria “Furna de Fingal”, sita na illa de Staffa, nas Hébridas Interiores, en Escocia. Mediante un tríptico e cun xogo de horizontais e verticais, dende o interior da mesma, achega as columnas de basalto cunha masa de azul.

 

Paginador

  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23